Savaitės nuotrauka

http://www.sveikatoscentras-kaunor.lt/images/savaites_nuotraikos/kytikas.jpg

Veikla

Kita informacija

Registracija



Gydo ne tik vaistai, bet ir geras žodis

Eidamas pas gydytoją ligos kamuojamas žmogus tikisi ne tik išsiaiškinti negalavimo priežastis ir gauti profesionalų specialisto patarimą kaip gydytis. Ne mažiau svarbu ligoniui patogi aplinka ir darbuotojų dėmesys, malonus žodis, mandagus bendravimas, pagarba. Kaip pasitikti pacientą ir išlydėti jį iš gydymo įstaigos, kaip bendrauti su skirtingo būdo ar nuotaikų žmonėmis, kaip išspręsti staiga kilusį konfliktą, kaip pasakyti „ne“, kai gydytojas neturi galimybių patenkinti paciento reikalavimo, kada ir kaip padėti kolegai, – tai klausimai su kuriais kasdien susiduria ir Garliavos pirminės sveikatos priežiūros personalas.

Gydytojai, slaugytojos, registratūros darbuotojos prisipažįsta, kad ne visada pavyksta užmegzti pozityvų kontaktą su ligoniu, nuraminti jį. Noras kurti gražius santykius su pacientais, draugišką, darbingą atmosferą tarp kolegų paskatino Garliavos PSPC organizuoti specialius mokymus darbuotojams ir parengti pacientų aptarnavimo standarto aprašą.


Specialistų parengtoje mokymų programoje sveikatos centro personalas ir teoriškai, ir praktiškai analizavo pacientų priėmimo situacijas nuo pat tos akimirkos, kai negaluojantis žmogus praveria gydymo įstaigos duris, iki atsisveikinimo su juo. Analizuojant bendravimo su pacientais situacijas, patys medicinos darbuotojai kėlė klausimų ir ieškojo atsakymų, išsakė daug pastabų ir pasiūlymų. Baigiantis mokymams jie tvirtino, kad tai buvo puiki proga įvertinti save iš šalies, pamatyti savo darbo stipriąsias puses ir spragas, pasimokyti vienam iš kito, įgyti patirties ir žinių iš specialistų.

„Mane džiugina darbuotojų nusiteikimas. Mokymai ką tik baigėsi, o jau dabar matau, kaip keičiasi elgesys, pacientų aptarnavimo kokybė. Jie supranta, kad svarbu ne tik profesinės žinios, kad ligonį gydo ne tik vaistai, bet ir atidumas jam, pagarba, malonus bendravimas. Mūsų tikslas teikti kokybiškas medicinos paslaugas ir sukurti geras darbo sąlygas darbuotojams“, – teigia Garliavos PSPC direktorė Nijolė Kliučienė.

Mokymų programos rengėjai pabrėžė, kad sudėtingame medikų darbe labai svarbu kolegų parama, dalijimasis įgytomis žiniomis ir patirtimi. Kiekvienas mokymų dalyvis savame kolektyve yra tarsi mediatorius, perduodantis kolegoms gerąją patirtį.

Mokymų metu išryškėjo pagrindiniai pacientų aptarnavimo standartų principai ir detalės. Iš Garliavos PSPC personalo suburta darbo grupė išgrynino bei standartizavo surinktą medžiagą ir parengė pacientų aptarnavimo standartų aprašą. Tai tarsi vadovas, patariantis ir pamokantis, kaip priimti sergantįjį ar gydytojo patarimo ieškantį žmogų, kaip sukurti tokią aplinką, kad pacientą suptų malonus bendravimas, jis jaustų dėmesingumą ir pagarbą, o darbuotojai galėtų dirbti geromis darbo sąlygomis. „Kai pacientas išeina patenkintas, tai ir mums darbas geriau sekasi“, – sako Garliavos PSPC darbuotojai.